Wednesday, October 21, 2009

pekara yang tidak pernah diterangkan oleh pengilang Roti kepada kita!







"The whiter the bread, the quicker you’re dead!" – old saying.








Roti diperbuat daripada tepung putih halus jelas tidak baik untuk kesihatan anda, yang benar. Ada sedikit fakta bahawa banyak kajian saintifik telah terbukti berkali-kali bahawa makanan tertentu yang biasa digunakan di moden kita, hidup cepat diet yang merugikan kesihatan kita. Salah satunya ialah roti putih, tinggal utama daripada sebahagian besar orang diet. Percaya atau tidak, makan roti putih tidak baik untuk anda!



ianya mungkin sesuatu yang anda tidak akan terlalu senang mendengar, tetapi jika anda ingin meningkatkan kesihatan anda, menurunkan berat badan dan menghindari kemungkinan berakhir dengan diabetes jenis II, maka roti putih akan harus pergi.


Mengapa Harus anda dikecualikan White Bread From Your Diet


Roti putih diperbuat daripada tepung putih halus adalah tidak sihat dan sangat sedikit dalam cara diet nutrisi dan serat, yang mana penting untuk kesihatan sistem pencernaan dan metabolisme yang stabil. Ini sebabnya:

Tepung putih halus dihasilkan daripada butir gandum yang kemudian mengalami proses penyulingan yang menghilangkan semua jejak dari sekam, atau dedak dan bersama itu semua kebaikan yang terkandung dalam biji-bijian. Hal ini kemudian putihkan menggunakan agen peluntur kimia yang mengandungi klorin dan dikeringkan di keringkan suhu tinggi untuk membunuh yang tersisa didalam serat. Ini hambar, hambar, tawar serbuk lalu gluten ditambah, ia merupakan sebuah produk yang semakin banyak orang menjadi alergik terhadap, ia digunakan untuk membantu menghasilkan yang lebih merata bangkit dan udara penuh roti. Sementara standard roti juga mempunyai gula ditambah untuk mengaktifkan ragi roti untuk membuktikan adunan dan membuatnya muncul. Garam juga ditambah untuk menyemak kemajuan dan mencegah ragi roti daripada naik terlalu banyak, atau terlalu membukit.

Aspek Kesihatan Negatif Pengambilan Roti Putih

Jadi apa yang negatif memakan roti putih?

seperti pasta putih dan produk lain yang diperbuat daripada olahan tepung putih, roti putih mengandungi sebahagian besar kuantiti GI (glycemic index) karbohidrat. Karbohidrat ini menyebabkan gula akan dilepaskan dengan cepat ke dalam aliran darah. Hal ini menyebabkan peningkatan cepat kadar gula darah yang cepat juga memicu pelepasan hormon yang mengatur gula, iaitu insulin. Hormon ini dirembeskan oleh pankreas dan bertanggungjawab untuk mengatur kadar gula darah. Insulin adalah punca orang-orang yang menderita diabetes tipe 1 harus menyuntikkan insulin untuk menetapkan kadar gula darah mereka kerana tubuh mereka tidak menghasilkan cukup insulin. Diabetes jenis II adalah penyakit sedang tersebar dengan cepat akibat terlalu sering ketidakseimbangan kadar gula darah menyebabkan pengeluaran insulin menjadi terlalu banyak bekerja, yang akhirnya mengarah pada masalah dan semua aspek-aspek kesihatan negatif yang berkaitan dengannya.

Aspek-aspek kesihatan negatif lain datang dalam bentuk menaikkan kadar kolesterol LDL buruk dalam aliran darah. Hal ini boleh menyebabkan masalah seperti penyakit jantung berkaitan dengan penyempitan arteri. Ketika kadar kolesterol LDL menjadi terlalu tinggi dinding arteri menebal dan penyumbatan boleh berlaku, menyebabkan thrombosis (gumpalan darah) serta tekanan darah tinggi.

Kesan negatif lain makan roti putih pada metabolisme tubuh. Ini terbelakang menyebabkan pencernaan berkurangan dan kecekapan dalam simpanan lemak yang lebih besar, yang lebih sering daripada tidak terakumulasi di sekitar perut. Pada kenyataannya, ini adalah salah satu alasan utama mengapa penurunan berat badan sangat sulit bagi orang-orang yang terus makan roti putih. Bukan hanya itu, tapi itu membuat anda merasa lebih lamban dan kurang cenderung untuk ingin bersenam. Kurangnya serat adalah masalah besar untuk dicerna terutama saluran usus yang menyelesaikan pekerjaan dan membolehkan kumbahan untuk meninggalkan tubuh. Ketika ada sedikit atau tidak ada serat hadir dalam diet anda, usus besar anda akan menderita dan tidak dapat secara efektif menghilangkan semua produk-produk sisa dari tubuh. Hal ini menyebabkan penyakit seperti Crohn's, irritable bowel Syndrome (IBS) dan boleh menyebabkan kanser usus besar.

Makan roti putih dihebahkan media massa boleh sedikit disamakan dengan makan kardus(piramid makanan), namun ia tidak memberi apa-apa menafaat pun. Kedai roti kecil roti dan roti yang diperbuat di rumah biasanya terasa sedikit lebih baik, tetapi kerana tepung putih halus digunakan dalam pembuatan roti, sebenarnya masih belum ada manfaat kesihatan.


Alternatif kepada Roti Putih


Anda tidak harus menyerah roti daripada diet anda, hanya roti putih. Alternatif lain yang tentu saja roti perang, atau dikenali sebagai gandum atau roti gandum (WHOLEMEAL). Ini dihasilkan daripada tepung gandum yang tidak disempurnakan melalui cara yang sama seperti tepung putih. Tepung gandum tetap sekam dari gandum, atau dedak yang merupakan tempat semua nutrisi dan serat ada. Tidak ada pemutihan dan tingkat gluten umumnya lebih rendah berbanding dengan roti putih, meskipun anda harus selalu memeriksa label untuk maklumat ini pertama.

Tepung gandum mengandungi peringkat lebih rendah GI quality karbohidrat daripada tepung putih dan juga tahap yang lebih tinggi karbohidrat GI rendah, yang bekerja dalam cara yang berlawanan GI quality karbohidrat, seperti karbohidrat GI rendah yang terkandung dalam roti gandum menghasilkan pelepasan lambat gula ke dalam aliran darah. Hasilnya daripada hal ini adalah bahawa insulin hanya perlahan-lahan dilepaskan ke dalam aliran darah dan dalam jumlah yang jauh lebih rendah. Metabolisme dirangsang daripada terhambat, yang bererti bahawa sistem pencernaan anda mendapat meningkatkan kecekapan dan sedikit lemak akan disimpan. Ini adalah kabar baik bagi slimmers dan siapa pun prihatin berat badan mereka.

Produk tepung gandum seperti roti coklat mengandungi kadar tinggi serat. Hal ini penting untuk berfungsinya kolon dan pencernaan penuh daripada sisa makanan dan eliminasi. Mereka juga mengandungi kadar kolesterol LDL buruk dengan tahap yang lebih tinggi kolesterol HDL yang baik. Ini bererti sihat arteri dan Dinormalisasi yang lebih baik tekanan darah, membawa kesihatan yang lebih baik dan kurang perhatian atas impak negatif daripada roti putih.

roti gandum rasanya enak dan tidak memualkan. Buatlah peralihan kepada roti gandum dan anda akan akan terbiasa dengan rasa dan tekstur. Segera anda akan menemukan diri anda lebih suka rasa unggulannya bersama dengan semua faedah kesihatan dan kebaikan yang datang dengan itu sebagai sebahagian daripada diet yang sihat, lazat.


Maklumat Tambahan:

Berkat komentar yang dibuat oleh seseorang yang memutuskan untuk memasukkan perbandingan antara dua jenis roti, aku harus menambah ayat ini dengan maklumat gizi yang lebih tepat supaya tidak keliru oleh nombor-nombor dan sebagainya
ini cara yang digunakan oleh pengiklan untuk membuat anda mahukan sesuatu.

Analisis Of Bran

Payen ..................Millon ... Kuhn .. Grandeau .. Warington .. Wolff.

Air .................13,90 ... 13,90.... 13,40 ..... 12,80 .... 14,0 ..... 13,6

Masalah nitrogen ... 18,77 ... 14,90......14,00 .....13,82 .....14.2 ......13,6

Zat lemak ...........4 00 .....3,60 ..... 3,80 ......3,59 ......4,2 ........3,4

Karbohidrat .........48,26 .. 51,00...... 45,00 ....55,91 .....50,4 ....... 54,9

Selulosa .............8,78 ....10.49..... 18,30 .....8,65 ......11,1 ........8,9

Garam ................6,29 ..... 5,70 .... 6,19 .....5,23 ......6,1 ........ 5,6

Keputusan di atas analisis yang dihasilkan oleh pihak berkuasa yang berbeza. Mereka menunjukkan variasi tertentu dalam peringkat kandungan nitrogen, selulosa, dan karbohidrat. Namun mereka semua sepakat cukup dekat untuk menunjukkan bahawa, dedak mengandungi semua syarat untuk gizi.

nisbah nitrogen bervariasi dari 1: 2,8-1: 4.3. Diantara garam total diwakili adalah garam abu, kapur, magnesium, soda, asid fosfat dan silika.

Ada komposisi gizi lengkap gambarajah kulit gandum yang sedia untuk maklumat anda jika anda ingin tahu jenis apa yang ada dalam dedak yang disertakan dalam roti yang diperbuat daripada tepung gandum yang hilang daripada roti putih. sebenarnya terlalu rumit untuk saya mencetaknya di sini, jadi untuk melihatnya, sila ikuti link ini:
www.fineli.fi/food.php?foodid=116〈=en

No comments:

Post a Comment